Informatikai hiba miatt teljes összeomlást jelentett a MÁV, de sikerült orvosolni a bajt
Néhány vonalon így is nőtt a menetidő a hétfő esti hiba miatt, de ott is hamarosan helyreáll a menetrend – ígérik.
Néhány vonalon így is nőtt a menetidő a hétfő esti hiba miatt, de ott is hamarosan helyreáll a menetrend – ígérik.
Miközben több helyen is fennakadások voltak a vasúti közlekedésben, Lázár János egy DK-s politikussal közösen bejárták a Kőbánya-Kispest vasútállomást.
Hegyi Zsolt közúti hasonlattal szemléltette a helyzetet.
Letört áramszedő, leszakadt felsővezeték, rosszul lett utas, elromlott váltó: kimaradt járatok, késések szinten minden elővárosi vonalon a főváros környékén, és messzebb is.
Az új, olcsóbb vasúti tarifarendszer miatt annyian vonatoznak, hogy nem csökkent a jegybevétel, ez azonban a működési költségek 3 százalékát sem teszi ki.
A Hitachi megoldása segíthet dekarbonizálni a brit vasutat, de más országokban is hasznos lehet a cég által fejlesztett új vonat.
Az eset kivizsgálásának ideje alatt egyes vonatok hosszabb menetidővel, rövidebb szakaszon közlekednek, vagy kimaradnak.
Január elsejétől összehangoltabb zavarelhárítást, gyorsabb tájékoztatást és gyorsabban bevethető pótlóbuszokat ígér a MÁV-vezér.
A mozdonyok egyre nagyobb része van túl az ötven éven, a vasúti fővonalakon a mostani menetidő tartásához is egymilliárd eurós hitel kellene, a mellékvonalakat pedig gyakorlatilag feladta az állam.
Még hetekig érvényben marad a módosított menetrend.
Hosszabb eljutási idővel kell számolni a Nyíregyháza-Vásárosnamény vonalon.
Tatabányán a megszokottól eltérő vágányokra érkezhetnek a vonatok, míg a Budapestre tartó, több kocsiból álló motorvonatoknál csak a menetirány szerinti első kocsiból lehet leszállni az állomáson.
Ausztria felé sem érdemes most elindulni.
Akiknek már van jegye a következő napokra, többféle megoldás közül választhatnak.
A svájci Stadler RS Zero néven mutatta be azt az új vonatot, amit a dízelüzemű vasúti szerelvények leváltására készített el.
Befejeződött az új rendszer tesztelése, hétfőtől Rákos és Pilisvörösvár vonalán megindul a jegyvizsgálók nélküli közlekedés.
A magyar–osztrák vasúttársaság az Európai Befektetési Bank hiteléből finanszírozná 13 új intercity motorvonat beszerzését a Stadlertől. A kormány március óta nem járul hozzá az ügylethez, a határidő szeptember vége.
A volt közlekedési államtitkár szerint a közlekedési miniszter vasútellenes, nem a pénz hiányzik a vasútfejlesztéshez, hiszen közúti fejlesztésekre futja.
Bár a Keletiben helyreálltak a dolgok, a két politikus csörtéje kitart.
A MÁV közleménye szerint már csak egy vágányon zajlanak a munkálatok.